Tippek és tanácsok

Az egészséges életmód segít szemünk egészségének megőrzésében is.

Étrend, diéta

Kiegyensúlyozott diéta, kevés telített zsír, sok zöldség és gyümölcs fogyasztása. (Lásd a weboldal “Egészséges étrend” c. részét)

A dohányzás elhagyása

Nehéz kérdés, sokszor egészségügyi szakember segítségére is szükség lehet. A dohányzás többek között a látást is károsíthatja…

Alkoholfogyasztás

Ne haladja meg az általános ajánlásban szereplő mennyiségeket! Napi 1–1,5 dl bornál, 2–3 dl sörnél többet ne fogyasszon!

Napfény, UV-sugárzás

Védje szemét a lehető legjobb minőségű (CE) napszemüvegek segítségével.

Sport, rendszeres testedzés

Mozogjon minél többet! Rendszeresen sportoljon, naponta legalább fél órát. Az állóképesség, a szív és érrendszer működése szempontjából legjobb az intenzív gyaloglás, futás, úszás. Minden megtett lépés számít!

Házimunka, barkácsolás

Használjon védőszemüveget, óvja szemét a sérüléstől.

Rendszeres szemvizsgálat

Legalább kétévente keressen fel szemész szakorvost alapos vizsgálat céljából. Akkor is menjen el, ha nincsen panasza, látása rendben van. A szemész korai stádiumban felismerheti a szem betegségeit és így időt nyer a kezelésre.